V ordinacijah imate zdravniki in zobozdravniki različne možnosti, s katerimi lahko opozorite paciente na datume pregledov. V Sloveniji se najpogosteje za to uporabljajo naročilni kartončki.
Obstajajo različni razlogi, zakaj je dobro imeti v vsaki ordinaciji naročilne kartončke. Njihov osnovni namen je paciente opozarjati na datum in čas dogovorjenih pregledov, ob tem pa ne gre zanemariti posrednih koristi, ki jih ima naročilni kartonček, tako za ordinacijo kot paciente.
Prva takšna korist so kontaktni podatki. Naročilni kartončki so namreč odlična alternativa bolj tradicionalnim vizitkam. Ob tabeli za vpisovanje datumov in ur, ki je običajno na zadnji strani, so na naročilnih kartončkih praktično enake informacije kot na klasičnih vizitkah: ime, telefonska številka, spletna stran, elektronski naslov ipd. Povedano z drugimi besedami, z naročilnim kartončkom preprosto “ubijemo dve muhi na en mah”.
Ob tem so naročilni kartončki bistveno bolj funkcionalni od samih vizitk, vaši pacienti pa predvsem zaradi pomembnih informacij nanje še posebej pazijo. Saj sami veste, kako je; ljudje skrbno varujemo informacije, ki so za nas pomembne in zavračamo vse tiste, manj pomembne.
Zagotovo se vam je že kdaj zgodilo, da ste čakali pacienta in tega ni bilo na dogovorjen termin pregleda. Neprijetno, mar ne. Sicer se zmeraj najde kaj za postorit, kot radi rečemo, pa vendar bi si čas lahko organizirali še bolje, če bi vedeli, da pacienta ne bo. Naročilni kartonček, vsaj po raziskavah, deloma rešuje tudi to težavo. Eksperiment, ki so ga izvedli čez lužo, je pokazal, da so pacienti, ki uporabljajo naročilne kartončke, precej bolj redoljubni, ko gre za obveščanje o odpovedih dogovorjenih terminov.
Naslednja korist naročilnih kartončkov je marketinške narave. Lepo oblikovani naročilni kartončki odlično predstavijo vašo ordinacijo. Vaše ime, podoba in izvrstnost se na tak način sicer počasi, a zanesljivo širi naokoli ter za seboj pušča sledi.
Dokazano je, da je priporočilo najboljše marketinško orodje na planetu zemlja. Vaši zadovoljni pacienti bodo kartonček z veseljem pokazali vsakomur, ki jih bo povprašal po nasvetu o »dobrem zobarju«. V navadi ljudi je, da se radi pohvalijo, še posebej, če s tem vzbudijo prikrito občudovanje. Zagotovo so vam znani izrazi, kot so, moj odvetnik, moj osebni trener ali moj zobozdravnik.
Vse to so le nekateri razlogi, zaradi katerih se zdi skoraj smešno, da resnično majhno količino sredstev ne bi investirali v tisk naročilnih kartončkov, ki bodo vaše paciente opozarjali na njihove obveznosti, ob tem pa predstavljali vašo ordinacijo širšemu krogu potencialnih pacientov.
Na kaj morate paziti, ko se odločite za izdelavo naročilnih kartončkov
Obstajajo resnično številne možnosti za oblikovanje in izdelavo vaših naročilnih kartončkov.
Pogosta dilema pri oblikovanju naročilnih kartončkov je izbira med enostranskim ali dvostranskim naročilnim kartončkom. Slednji se pregiba na sredini in ponuja več prostora za oblikovanje in podajanje informacij. Vendar pa v skladu z rekom manj je več dvostranska oblika ni zmeraj najprimernejša. V obeh primerih je treba natančno vedeti, kaj in katere informacije želimo z naročilnim kartončkom podati.
Naslednja dilema, ki se je v praksi le redko kdo zaveda je, kako dolgo naj bi pacient en naročilni kartonček imel pri sebi? Je to pol leta ali več let? V več letih se bo vsak kartonček slej ko prej uničil in ne bo več zadovoljivo opravljal svoje marketinške (predstavitvene) funkcije.
Prav zato je smiselno in pogosto vprašanje, koliko terminov zapisati na en kartonček? Američani imajo denimo radi za vsak pregled nov kartonček, ali pa ima en kartonček prostor za največ tri termine. Pri nas je navada, da se na posamezen kartonček zapiše čim več terminov, kar seveda vpliva tako na estetsko oblikovni izgled kartončka, kot tudi na samo načetost po dolgotrajni uporabi.
Poglavitno vodilo pri razmisleku, kako naj izgleda naročilni kartonček pa je: podoba kartončka mora predstavljati nas (vas), kdo smo in kaj delamo. Pri tem sta usklajenost ključnih podatkov na naročilnem kartončku in kakovostna izdelava z vrhunskimi materiali pogoja, da bo zunanji videz naročilnega kartončka deloval kot zaključena celota.
V praksi se pogosto pojavi vprašanje, kaj narediti, da bodo naročilni kartončki kar se da “fini na dotik” ter čim bolj obstojni. Pametna rešitev je t. i. mat ali sijaj plastifikacija – to je tanka plastična folija, ki se običajno nanese na zunanjo stran kartončka. S tem preprostim ukrepom dobi kartonček luksuzno podobo, vi pa izvrsten prvi vtis, ki si ga pacient ustvari o vas v trenutku, ko v roke dobi vaš izdelek.
Lepo oblikovani in izdelani naročilni kartončki postajajo higienski minimum za vsako profesionalno organizirano zobozdravstveno ordinacijo.
Kaj pa, če potrebujem tudi vizitke?
V nekaterih primerih, ko kartončki ne morejo v celoti nadomestiti osebnih (poslovnih) vizitk, je priporočljivo, da se naredijo vizitke, čim bolj podobne kartončkom (ali obratno), saj bo to še izboljšalo celostno grafično podobo vaše ordinacije.
Sicer pa je za razmisliti, da tudi naročilne kartončke, enako kot osebne vizitke, »personalizirate«. Izkušnje kažejo, da (zobo)zdravniki pri svojem delu le malo uporabljajo svoje osebne vizitke, medtem ko se na naročilne kartončke podpisujejo ali dajejo svoje žige. Ob dejstvu, da naročilni kartonček z imenom zdravnika v bistvu vsebuje zelo podobne informacije kot običajne osebne vizitke, lahko na ta način ubežite tudi tej težavi. Tovrstne potrebe se pojavljajo predvsem v ordinacijah, v katerih deluje več zdravnikov hkrati.