V prvem delu smo se razpisali predvsem o spletnih brskalnikih, razvoju, njihovem pomenu v okviru spletne optimizacije in njihovih nalogah, ki jih vršijo za vse številnejše uporabnike spleta. V drugem delu bomo naše znanje nadgradili s spoznanji o tem KAJ optimizirati. Vabljeni k branju.
Kaj optimizirati?
Izvajati optimizacijo za spletno stran, ki jo poleg vas obiskujejo le še vaši sosedje in prijatelji nima smisla. Za vse ostale pa velja, da se je vredno potruditi in za svoj posel izkoristiti vse prednosti, ki ji nudi spletni kanal.
Na spletu obstaja vrsta nasvetov in pripomočkov, ki jih lahko uporabimo za optimizacijo, vendar vseh zagotovo ne boste nikoli osvojili, niti vsak od njih ni edinstven in pravilen ter ne prinaša rezultatov, saj je že jutri zgodba povsem drugačna. Natančnih algoritmov, kako spletni iskalniki delujejo in po katerih kriterijih pregledujejo spletne strani ne poznamo, saj iskalniki ne izdajajo načinov, kako obdelujejo podatke. In kar je še pomembneje, algoritmi se neprestano spreminjajo in nadgrajujejo. Tisto, kar je veljalo včeraj, danes ne velja več in kar velja danes, jutri ne bo več aktualno. Poleg tega se morate zavedati, da iskalniki v računalnikih puščajo piškotke zato so rezultati iskanja v različnih računalnikih različni.
Ampak brez skrbi, to še ne pomeni, da se vsebine spletne strani ne da prilagoditi in optimizirati. Obstaja vrsta ukrepov, ki jih lahko tudi sami opravite na spletni strani in si s tem izboljšate možnost za doseganje visokih pozicij v iskalnikih.
Prvi pogoj je razumljivo kakovostna vsebina, ki se mora redno obnavljati in dopolnjevati. Res je, da vsebine na spletni strani velika večina ljudi ne bere, ampak jo zgolj »skenira« oziroma preleti. Zaradi tega je pomembno, da je besedilo oblikovano tako, da omogoča hiter pregled po katerem ljudem ostanejo v spominu ključne besede. Besedilo je treba razbiti na naslov, podnaslov in odstavke, med njimi so zaželene slike in drugi grafični elementi. Slog besedila naj bo jedrnat in informativen, izogibati se je treba preveč strokovnega jezika. Ključne besede v besedilu je smiselno odebeliti (boldati).
Sledi iskanje ključnih besed, ki jih želimo optimizirati. Preprosto povedano to pomeni, da izberete besede oz. ključne pojme, ki jih ljudje iščejo na spletu, saj tako obstaja večja verjetnost, da bodo našli tudi vas. Eden najpomembnejših vidikov strategije optimizacije in spletnega trženja je razumevanje ciljnega občinstva. Bolje kot boste razumeli, na kakšen način iščejo po iskalnikih vaši potencialni kupci, hitreje in lažje jih boste dosegli.
Poglejmo primer iz prakse. Izpulili so vam zob in vi iščete njegov nadomestek. Vaš zobozdravnik vam je predlagal kirurga, ki je postavil ceno vstavitve implantata 1.000 EUR. Ker se vam to zdi drago, pričnete z iskanjem ugodnejše ponudbe. Tujim zobozdravnikom ne zaupate dovolj, poleg tega pa se je treba v tujino tudi večkrat odpeljati. Kaj storiti? Najlažje je pobrskati po ponudnikih na spletu. V spletni iskalnik vtipkate besedo implantat in nato začnete iskati alternativne rešitve. Če z rezultati prvega iskanja niste zadovoljni, poskušate še z drugo besedo. Ker vsi ne razmišljamo enako, je zato možnosti kaj dejansko ljudje vtipkajo v iskalnik veliko. Recimo v našem primeru je lahko iskana beseda tudi: zobni implantat, implantat Ljubljana, primerjaj cene implantatov, kje ceneje implantat ipd. Število zadetkov se pri večbesednih zvezah zmanjša, a se pacientu na prvi strani prikažejo še drugi zadetki, ki jih pri prvi poizvedbi ni našel.
Izredno pomembno je spoznanje, da več kot 80 % uporabnikov spleta pogleda le prvo stran zadetkov. Če vas tam stranke ne najdejo, potem zanje ne obstajate. Če v Google vpišete besedo implantat, dobite več kot 500.000 zadetkov, od tega okrog 60.000 slovenskih. Veliko, kajne? Tako tudi na 15. podstrani lahko najdete povsem dobre zobozdravnike, samo kaj, ko njihova spletna stran ni bila dobro optimizirana in jih večina ne bo našla.
Sledi najpomembnejši del raziskave ključnih besed. S pomočjo Googlovega orodja Adwords lahko preverite katere besede ljudje dejansko uporabijo pri iskanju. Preizkusimo čim več različnih besed. Nato izberemo do 5 besed, ki jih optimiziramo.
Gostota ključnih besed v besedilu je pomembna, saj je del algoritmov za izračunavanje pozicij v iskalnikih. Hkrati igra pomembno vlogo pri obdelovanju besedila s strani pajkov. Vendar pri tem ne smete pretiravati, zato naj bo besedilo smotrno posejano s ključnimi besedami. V praksi to pomeni naj bo ključnih besed okrog 5 % celotnega besedila.
Zdaj, ko približno vemo “kaj” optimizirati, sledi logično vprašanje “kako” vse to optimizirati? Odgvor izveste v naslednjem prispevku.