Namen optimizacije spletnih strani (SEO – search engine optimization) je doseči visoko pozicijo med zadetki v iskalnikih in tako povečati obisk spletne strani. Z optimizacijo izvajamo spremembe na spletni strani, tako z vidika uporabniške izkušnje kot ustreznosti za spletne iskalnike. Že v prejšnjih prispevkih smo opozorili, da spletna stran ni namenjena sama sebi, ampak mora prinašati obiskovalce, predvsem pa kupce. Za to pa je potrebno nekaj več dela. Kje začeti?
Poznavanje spletnih brskalnikov
Z nekaj prostega časa, razmislekom in dobrim poznavanjem delovanja spleta in spletnih iskalnikov. Z razvojem spleta in števila vsebin na njem se je spreminjal tudi način, kako iščemo nove vsebine. Ob pojavu spleta smo si pomembne spletne strani lahko zapomnili kar na pamet. Sčasoma pa to ni bilo več mogoče in pojavili so se spletni imeniki, kamor se je lahko vpisala vsaka nova spletna stran. Mnogi se zagotovo še spominjate dveh slovenskih imenikov www.matkurja.com in www.slowwwenia.com. Vsebine je urejal urednik imenika, uporabniki pa smo lahko iskali vsebine samo po spletnih straneh, ki so bili vpisane v posamezen imenik. A sčasoma so vsebine zastarele, spletna stran je lahko prenehala obstajati in imeniki so postali neuporabni. Ob tem pa je tudi število spletnih strani iz leta v leto naraščalo. Po podatkih spletnega portala www.internetlivestats.com je trenutno na spletu okrog milijarde samostojnih spletnih strani.
Zaradi teh težav so se kmalu razvili spletni iskalniki, ki so začeli uporabljati posebna orodja t. i. pajke, ki sami pregledujejo spletne strani. V Sloveniji smo prvotno poznali sprva zelo priljubljen iskalnik najdi.si, ki pa ga je v zadnjih letih enako kot vse druge iskalnike po svetu prehitel Google. Njegovi pajki in način iskanja vsebine so izjemno napredni. To lahko preizkusite tudi sami in primerjate zadetke med Microsoftovim orodjem Bing in Googlom. Razlika je občutna in zadetki v Bingovem iskalniku so pogosto povsem neuporabni. Ima pa Google zaradi plačljivih oglasov in vsiljevanja predlogov na podlagi piškotkov, ki jih namešča v vaš računalnik, tudi svoje slabosti. A za zdaj še vedno velja, da pri iskanju po spletu Google uporablja več kot 70 % ljudi, zato ima poznavanje Googlovega delovanja velik pomen pri spletni optimizaciji. Šele ko pomislite, da prek Googla vsako sekundo uporabniki izvedemo več kot 50.000 iskanj, se verjetno lahko zavedate za kako pomembno panogo gre.
Pomen iskalnikov je, da uporabnikom ponudijo čim boljšo uporabniško izkušnjo in iskalcem informacij čim hitreje po vpisu ključne besede zagotovijo dobre informacije, ki morajo biti čim bolj verodostojne.
Danes imajo iskalniki tri osnovne naloge. Prva je, da iskalnik pošlje v pregledovanje strani na spletu svojega pajka. Gre za računalniški program za pregledovanje spletnih strani, ki vsako spletno stran obišče vsake toliko časa. To se ne zgodi vsak dan, zagotovo pa iskalnik vsaj enkrat mesečno pregleda vsako stran.
Druga naloga je, da oceni obiskano spletno stran in ugotovi, kaj slednja ponuja uporabniku. Pri tem vsako stran indeksira in si v svoj seznam shrani posamezne ključne besede, ki jih je zaznal na tej strani in se mu zdijo pomembne.
Tretja naloga se začne takrat, ko uporabnik v iskalnik vtipka besedo, ki jo išče. Pajek pobrska po predhodno ustvarjenem arhivu in na prva mesta med rezultati uvrsti najbolj relevantne spletne strani glede na vpisano ključno besedo. Primer za ključno besedo “ortodont” je ponazorjen na naslednji sliki.